NIEUW OP DE MARKT! STERKE OMKEERBARE RATEL EN TERUGSLAGVRIJE HAMER

Ondanks het extreem moeilijke afgelopen jaar vol uitdagingen, besloot Unior Hand Tools om haar visie te blijven volgen: haar klanten topkwaliteit en professioneel gereedschap garanderen.

De ontwikkeling van de nieuwe producten is het fundament van de markt die onze klanten tevredenheid en vooruitgang in het dagelijkse werk geeft. Deze keer zijn we trots op twee nieuwe producten: een sterke omkeerbare ratel en een extra maat van de terugslagvrije hamer.

In samenwerking met monteurs, onderhoudspersoneel en andere vakmensen in de industrie zoekt Unior Hand Tools continu naar oplossingen die het werk makkelijker, sneller maken of zorgen voor een hogere kwaliteit van het uitgevoerde werk. Om al deze redenen worden nieuwe handgereedschappen en verbeteringen van bestaande gereedschappen gemaakt. We zijn zo zeker van de kwaliteit van de Unior-producten dat we een levenslange garantie op de gereedschappen geven. Als uw gereedschap kapot gaat door een fabricage- of materiaalfout, repareren of vervangen wij het gratis. De standaard van werkzaamheden zijn ook constante nieuwigheden en verbeteringen van bestaande gereedschappen.

Deze keer zijn we verheugd om twee nieuwe producten te presenteren: een sterke omkeerbare ratel en een extra maat van de terugslagvrije hamer. Beide gereedschappen zijn beschikbaar voor alle markten. De ratel is bedoeld voor bandenprofessionals bij het vervangen van bandvelgen en voor werknemers die meer kracht nodig hebben bij het losdraaien van schroeven tijdens hun werk. De hamer is bedoeld voor werkers bij het uitvoeren van diverse installaties (lagers), het leggen van vloeren, keramiek en andere producten.

Kenmerkend voor het nieuwe gereedschap, de sterke omkeerbare ratel, is een extreme duurzaamheid die bij het los- of vastdraaien niet kan worden overschreden met een menselijke hand. De voordelen ten opzichte van andere gereedschappen zijn duurzaamheid, een lange hendel van 465 mm en 24 tanden. De ratel is bestand tegen momenten tot 700 Nm. Dit kan worden bereikt met een duurzaam mechanisme met slechts 24 tanden en een lange steel. De ratel is bedoeld voor het los- en vastdraaien waar hij door zijn duurzaamheid gemakkelijk kan worden gebruikt voor het losdraaien van te strak aangedraaide of verroeste bouten zoals wielbouten. De ratel is gemaakt van Premium Flex chroom-vanadiumstaal, de behuizing is gesmeed en verchroomd volgens de ISO 1456:2009-norm.

Kenmerkend voor de terugslagvrije hamer zijn de stalen kogels in de kop van de hamer die stuiteren voorkomen. Vergeleken met gewone hamers met kunststof opzetstukken heeft deze hamer het voordeel dat hij bij impact het stuiteren van het oppervlak voorkomt met behulp van stalen kogels en extra slagkracht toevoegt. Bij een botsing voel je ook minder trillingen op het handvat. De hamer is gemaakt van een gelakte metalen behuizing, het handvat is geïsoleerd met een kunststof handgreep. De polyurethaanvlakken zijn niet vervangbaar. De hamer wordt gebruikt voor het monteren van kogellagers, bij het monteren van meubels, bij het leggen van binnen- en buitenvloerbedekking en bestrating. We raden het gebruik ervan af voor scherpe oppervlakken, omdat er schade aan de hamerkop kan optreden.

Bij Unior Hand Tools streven we naar constante ontwikkeling van nieuwe producten en dat zal ook in de toekomst zo blijven.